Decemberjul

En blogg om julen och allt som hör till!

Pepparkaks-kristyr

Snart börjar det närma sig första advent, och då brukar jag alltid baka pepparkakor! Tycker att det är jättemysigt att stå och baka med det första ljuset tänt med julmusik i bakgrunden. 
När pepparkakorna är klara brukar jag alltid dekorera dem, och det gör jag helst med Dr. Oetkers kristyr. Jättesmidigt att bara öppna och spritsa ut. Det kan ju gå lite segt ibland, men då är det bara att spola lite hett vatten på den så går det som smort igen! 
Kristyren finns i tre färger: Vitt, grönt och rosa.


Kommentarer
Postat av: hedda ♥

åh va fin header & blogg ! gör du åt andra ? :)

2010-11-15 » 16:36:29 URL: http://heddajosefsson.blogg.se/
Postat av: jennifer

Jag har bakat lussebullar med min mamma fast mina som jag bakade med jääääätte stora haha :D

2010-11-19 » 16:25:46 URL: http://jeeennifeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0